REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Odchodząc od stereotypów. O gabinetach dentystycznych jak kawiarniach z Wiolettą Januszczyk, Medicover Stomatologia

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 13 sty 2022 13:19
Odchodząc od stereotypów. O gabinetach dentystycznych jak kawiarniach z Wiolettą Januszczyk, Medicover Stomatologia
Wioletta Januszczyk, dyrektor zarządzająca Medicover Stomatologia, Fot. mat. prasowe
Odchodząc od stereotypów. O gabinetach dentystycznych jak kawiarniach z Wiolettą Januszczyk, Medicover Stomatologia
Odchodząc od stereotypów. O gabinetach dentystycznych jak kawiarniach z Wiolettą Januszczyk, Medicover Stomatologia
Odchodząc od stereotypów. O gabinetach dentystycznych jak kawiarniach z Wiolettą Januszczyk, Medicover Stomatologia
Odchodząc od stereotypów. O gabinetach dentystycznych jak kawiarniach z Wiolettą Januszczyk, Medicover Stomatologia
Odchodząc od stereotypów. O gabinetach dentystycznych jak kawiarniach z Wiolettą Januszczyk, Medicover Stomatologia
Odchodząc od stereotypów. O gabinetach dentystycznych jak kawiarniach z Wiolettą Januszczyk, Medicover Stomatologia
Odchodząc od stereotypów. O gabinetach dentystycznych jak kawiarniach z Wiolettą Januszczyk, Medicover Stomatologia
Odchodząc od stereotypów. O gabinetach dentystycznych jak kawiarniach z Wiolettą Januszczyk, Medicover Stomatologia
Odchodząc od stereotypów. O gabinetach dentystycznych jak kawiarniach z Wiolettą Januszczyk, Medicover Stomatologia
Odchodząc od stereotypów. O gabinetach dentystycznych jak kawiarniach z Wiolettą Januszczyk, Medicover Stomatologia
Odchodząc od stereotypów. O gabinetach dentystycznych jak kawiarniach z Wiolettą Januszczyk, Medicover Stomatologia
Odchodząc od stereotypów. O gabinetach dentystycznych jak kawiarniach z Wiolettą Januszczyk, Medicover Stomatologia
Odchodząc od stereotypów. O gabinetach dentystycznych jak kawiarniach z Wiolettą Januszczyk, Medicover Stomatologia
Odchodząc od stereotypów. O gabinetach dentystycznych jak kawiarniach z Wiolettą Januszczyk, Medicover Stomatologia
Odchodząc od stereotypów. O gabinetach dentystycznych jak kawiarniach z Wiolettą Januszczyk, Medicover Stomatologia
Odchodząc od stereotypów. O gabinetach dentystycznych jak kawiarniach z Wiolettą Januszczyk, Medicover Stomatologia
Odchodząc od stereotypów. O gabinetach dentystycznych jak kawiarniach z Wiolettą Januszczyk, Medicover Stomatologia
Odchodząc od stereotypów. O gabinetach dentystycznych jak kawiarniach z Wiolettą Januszczyk, Medicover Stomatologia
Odchodząc od stereotypów. O gabinetach dentystycznych jak kawiarniach z Wiolettą Januszczyk, Medicover Stomatologia
Odchodząc od stereotypów. O gabinetach dentystycznych jak kawiarniach z Wiolettą Januszczyk, Medicover Stomatologia
Odchodząc od stereotypów. O gabinetach dentystycznych jak kawiarniach z Wiolettą Januszczyk, Medicover Stomatologia
Odchodząc od stereotypów. O gabinetach dentystycznych jak kawiarniach z Wiolettą Januszczyk, Medicover Stomatologia
Odchodząc od stereotypów. O gabinetach dentystycznych jak kawiarniach z Wiolettą Januszczyk, Medicover Stomatologia
Odchodząc od stereotypów. O gabinetach dentystycznych jak kawiarniach z Wiolettą Januszczyk, Medicover Stomatologia
Odchodząc od stereotypów. O gabinetach dentystycznych jak kawiarniach z Wiolettą Januszczyk, Medicover Stomatologia
Odchodząc od stereotypów. O gabinetach dentystycznych jak kawiarniach z Wiolettą Januszczyk, Medicover Stomatologia

Koncept Medicover Stomatologia o nazwie "Rytuał Uśmiechu" przyjął się w Polsce na dobre. Tylko w dwa lata sieć podwoiła liczbę foteli dentystycznych. I jak zapowiada - to dopiero początek. Z Wiolettą Januszczyk, dyrektor zarządzającą marki, porozmawialiśmy o tym, jak zrodził się wywrotowy pomysł gabinetów stomatologicznych, w których nie odczuwamy stresu, a... spokój.

REKLAMA

Otwieranie nowych centrów, zwłaszcza tworzonych w tak odważnym na rynku formacie jak „Rytuał Uśmiechu”, wymaga nieszablonowego myślenia o przestrzeni medycznej, szukania inspiracji poza tą sferą oraz projektowej odwagi. W tym od ponad 2 lat wspiera nas warszawska pracownia Piotrowscy Design, która stoi za większością centrów w „Rytuale Uśmiechu”. Architekci, znani w stolicy chociażby z projektów kawiarni Green Caffè Nero, idealnie „poczuli” nasz koncept i rozwinęli go w kierunku, jaki dziś jest znany naszym pacjentom. W efekcie, wspólnie tworzymy na rynku przestrzenie, które zaprzeczają tradycyjnemu wizerunkowi gabinetu stomatologicznego. Doświadczenie Piotrowskich przy projektowaniu kawiarni jest tutaj kluczowe, bo to klimat, jaki chcemy powielać także w naszych lokalizacjach. Oprócz tego, Medicover Stomatologia ma także swój własny zespół projektowy. Ten odpowiadał m.in. za ostatnie otwarcie w Gdańsku czy za aranżację przestrzeni dla dzieci w naszym nowym centrum w Wilanowie, gdzie zaprezentowaliśmy odświeżoną formułę innego konceptu - Medicover Kids.

Co jest dla Państwa ważne w kontekście wystroju wnętrz? Zakładam, że centrum ma koić nerwy, jak tego dokonać poprzez aranżację?

Przede wszystkim odchodząc od stereotypu. Każdy z nas ma w głowie pewien wizerunek gabinetu dentystycznego jako miejsca zimnego, do którego wraca się niechętnie. Wnętrza, które tworzymy są tego zaprzeczeniem. Chcemy pokazać Polakom, że można się leczyć w miejscu, które buduje pozytywne doświadczenia i skojarzenia. Dlatego też, staramy się, aby nasze centra przypominały kawiarnie, a więc przestrzenie lifestylowe, utożsamiane z relaksem, socjalizacją, mile spędzonym czasem. Tę inspirację praktycznie przenosimy 1:1 do centrów Medicover Stomatologia otwieranych w koncepcie „Rytuału Uśmiechu”. Widać to już w poczekalni, która dla nas jest kluczową przestrzenią, budującą nastrój i emocje. Tu zamiast krzeseł są fotele i stoliki kawowe, zamiast starych magazynów pełna książek biblioteczka, a zamiast zwykłego dystrybutora z wodą ciekawie zaaranżowane stoisko kawowe z samoobsługowym ekspresem. Wszystko po to, aby zaskoczyć, ale także odwrócić jego uwagę od planowanego leczenia, które w odczuciu niektórych pacjentów może wiązać się ze stresem, u podstaw, którego leżą np. traumy stomatologiczne z dzieciństwa.

W tym „kojącym” działaniu przestrzeni idziemy też o krok dalej, nie ograniczając się tylko do zwykłego wystroju, ale skupiając się też na zmysłach. W każdym z naszych nowych centrów celowo przytłumiliśmy światło, aby to nie raziło w oczy. Ciszę, która dla wielu osób jest drażniąca, zastąpiliśmy natomiast muzyką jazzową. Wyeliminowaliśmy też nieprzyjemny „dentystyczny” zapach, zastępując go aromaterapią. W kojeniu nerwów pomaga także kolorystyka, która w nowych centrach jest stonowana. W każdej nowej lokalizacji pojawia się także zaskakujący „rozpraszacz”, na którym pacjent może skupić uwagę – np. w Gdyni i Gdańsku są to stare zdjęcia pokazujące historię Pomorza i tworzące wyjątkową galerię ścienną. W Bielsku-Białej jest to z kolei stary, żeliwny piecyk, który stał się podstawą pod stoisko kawowe, natomiast w Wilanowie są to interaktywne ekrany z grami dla dzieci, które mają na celu zrelaksować najmłodszych pacjentów.

Jak rynek przyjął Państwa koncept? Konkurencja nie śpi?



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.