REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Piotr Kalinowski, MIXD o pracy architektów w dobie pandemii

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 17 mar 2020 08:55
Piotr Kalinowski, MIXD o pracy architektów w dobie pandemii
Arch. Piotr Kalinowski, CEO MIXD. Fot. PTWP

Zapytaliśmy Piotra Kalinowskiego, założyciela pracowni MIXD o pracę w dobie pandemii i wyzwania, przed jakimi przyjdzie stanąć branży w najbliższym czasie.

REKLAMA

– Pracujemy w trybie home-office, co już wcześniej robiliśmy często w sytuacjach wyjazdów, podróży służbowych czy konieczności pozostania z różnych przyczyn z domu - mamy to już "przećwiczone". Pracę nad projektami i bieżące sprawy omawiamy korzystając z telekonferencji. Podobnie omawiamy bardziej złożone kwestie z klientami, w przypadku gdy mail lub telefon to zbyt mało, by precyzyjnie wyjaśnić szczegóły koncepcji czy projektu. Paradoksalnie pomaga nam chyba to, że nie jesteśmy jeszcze bardzo liczną firmą – kilkunastoosobowy zespół, taki jak nasz, zdecydowanie łatwiej zaadaptować szybko do takiej sytuacji – relacjonuje Piotr Kalinowski, założyciel pracowni MIXD. 

Projektowanie z myślą o bezpieczeństwie

Architekt zwraca uwagę na wyzwania, przed jakimi stanęła branża hotelarska w obliczu kryzysu, jakim jest pandemia koronawirusa. 

– Dla hotelarzy ten czas jest niezwykle trudny, ale wierzę mocno w to, że ludzie będą znów podróżować, spotykać się i robić biznes, bo to jest w naszej naturze. To kwestia czasu, by wszystko wróciło na właściwe tory – mówi optymistycznie założyciel pracowni MIXD. – W przypadku long-term hospitality może to nawet paradoksalnie wpłynąć pozytywnie na kreowanie doświadczenia użytkownika – warto będzie pamiętać, że mogą być takie sytuacje, gdy będziemy zmuszeni przebywać długo w zamkniętej przestrzeni, pracować, odpoczywać, przygotowywać posiłki – zauważa Piotr Kalinowski. – Na pewno w przypadku biur i centrów handlowych obecna sytuacja zmusi do projektowania z myślą o ułatwieniu zachowania bezpieczeństwa, o rozwiązaniach pozwalających w razie potrzeby np. na odizolowanie pracowników od klientów czy wydzielenia grup pracowników.

Rozwój branży e-commerce i małych hoteli butikowych

–Obecna sytuacja jest szansą dla branży e-commerce – wielu klientów z konieczności skorzysta z zakupów on-line lub zdecyduje się na zakupy nowych kategorii produktów. To może skutkować tym, że tradycyjne zakupy będą w przyszłości musiały „bardziej się postarać” – dostarczyć więcej atrakcji, dodatkowych doświadczeń, wrażeń, powodów by wyjść z domu. To może być bodźcem który przyśpieszy obecną ewolucję centrów handlowych – prognozuje architekt.

Piotr Kalinowski zwraca również uwagę na możliwy większy rozwój niewielkich hoteli butikowych w obliczu ograniczonej mobilności ludzi. – Moim zdaniem na branżę stricte architektoniczną ta sytuacja nie wpłynie mocno negatywnie, zwłaszcza w przypadku biur zajmujących się przestrzeniami komercyjnymi. Być może tempo inwestycji wyhamuje, zwłaszcza w hotelarstwie, ale z drugiej strony mogą zyskać na tym bardziej niewielkie, butikowe hotele i hotele w Polsce, bo z pewnością będzie taka grupa klientów, która przez pewien czas będzie unikała zagranicznych, międzykontynentalnych wyjazdów, masowej turystyki – przekonuje.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.