REKLAMA
PARTNER PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Piotr Kalinowski, MIXD: w postpandemicznych projektach sięgać będziemy po nostalgię

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 26 maj 2020 09:10
Piotr Kalinowski, MIXD: w postpandemicznych projektach sięgać będziemy po nostalgię
Foodstacja w Pasażu Grunwaldzkim. Fot. Mariola Żołądź Photography/ Studio Pion
Piotr Kalinowski, MIXD: w postpandemicznych projektach sięgać będziemy po nostalgię
Piotr Kalinowski, MIXD: w postpandemicznych projektach sięgać będziemy po nostalgię
Piotr Kalinowski, MIXD: w postpandemicznych projektach sięgać będziemy po nostalgię
Piotr Kalinowski, MIXD: w postpandemicznych projektach sięgać będziemy po nostalgię
Piotr Kalinowski, MIXD: w postpandemicznych projektach sięgać będziemy po nostalgię
Piotr Kalinowski, MIXD: w postpandemicznych projektach sięgać będziemy po nostalgię
Piotr Kalinowski, MIXD: w postpandemicznych projektach sięgać będziemy po nostalgię
Piotr Kalinowski, MIXD: w postpandemicznych projektach sięgać będziemy po nostalgię
Piotr Kalinowski, MIXD: w postpandemicznych projektach sięgać będziemy po nostalgię
Piotr Kalinowski, MIXD: w postpandemicznych projektach sięgać będziemy po nostalgię

Wzmożony reżim sanitarny, troska o dystans społeczny, nacisk na oszczędności to niektóre z cech mających charakteryzować postpandemiczne projektowanie. Piotr Kalinowski zwraca uwagę na jeszcze jeden czynnik: nostalgię. - Jestem głęboko przekonany, że to doświadczenie jeszcze bardziej wzmocni znaczenie nostalgii w sferze designu dla hospitality. Będziemy szukać emocji i klimatu podróżowania z czasów kiedy było to prostsze, nieobarczone ryzykiem, radosne i totalnie beztroskie. Będziemy poszukiwać smaków wakacji z dzieciństwa, młodzieńczych eskapad „za jeden uśmiech” - przekonuje Piotr Kalinowski. CEO/Design Director, MIXD rozmawia z nami o roli nostalgii w projektowaniu, pokazując jak można tęsknotę za tym co minęło wykorzystać do stworzenia wyjątkowych realizacji.

REKLAMA

Brakuje Ci podróżowania?

Piotr Kalinowski: Tak, bardzo! Ostatnie miesiące upłynęły pod znakiem zamknięcia, ograniczenia kontaktu i braku, absolutnego braku podróżowania. Dla mnie jest to o tyle bolesne, że właśnie z podroży czerpię inspiracje do projektów. Marzec i kwiecień 2020 na zawsze przejdą do historii jako miesiące zaskakujące, smutne i trudne. Tak wiele zmieniło się przez te dwa miesiące – między innymi nasze ukochane hotelarstwo dotknął kryzys najgorszy w historii. Ale jestem też optymistą w kwestii jego odrodzenia.

Na pewno podróżowanie  wróci prędzej czy później do znacznie większej intensywności, bo ludzie podróżowania i przemieszczania się potrzebują bardziej, niż może się wydawać. Moje podróżowanie prawdopodobnie rozpocznie się na dobre we wrześniu – kiedy wybieram się do Casablanki w Maroku, gdzie jestem prelegentem i wygłoszę wykład na konferencji WOW! Hospitality Africa, i do mojego ulubionego Nowego Jorku na galę rozdania nagród Hospitality Design Awards, w której jest nominowany nasz projekt Ibis Styles Sarajevo. Jesień zapowiada podróżowanie i cóż mogę powiedzieć - nie mogę się doczekać!

Jak marki ze sfery hospitality mogą wykorzystywać tę powszechną tęsknotę za podróżami w chwili, gdy tak naprawdę podróże nie są jeszcze możliwe lub świadomie z nich rezygnujemy? Czy to daje nadzieję, że szybko zechcemy wrócić do naszego dawnego stylu życia?

PK: Och ta tęsknota daje ogromne pole do kreatywności i siłę oddziaływania, bo przecież podróże dla wielu z nas to styl życia, część tożsamości. Z zaciekawieniem obserwowałem jak różne marki hotelowe to wykorzystują podczas lockdown – przywołują wspomnienia związane z podróżami, z pobytem w ich hotelach, tworzą zabawne komunikaty, np. zatrudniając do prowadzenia social media swoich „liniowych” pracowników.

Piękne zdjęcia, filmy, przywołanie świetnych smaków z hotelowych restauracji i barów poprzez dzielenie się recepturami czy publikowanie tutoriali on-line przygotowanych przez barmanów czy szefów kuchni, playlisty pełne optymistycznej, podnoszącej na duchu muzyki – wbrew pozorom można tu odwołać się do różnych zmysłów czy doświadczeń. Zresztą nawet sami podróżnicy, również co chwila udowadniają że tęsknią – liczba wspomnień z podróży w social media przez ostatnie dwa miesiące była porażająca, dzielenie się pomysłami na „post lockdown destinations” czy internetowe wyzwania, polegające na odtwarzaniu w domowych realiach zdjęć z podróży, również bardzo intensywne.



Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.