REKLAMA
PARTNER PORTALU
×

Szukaj w serwisie

Podłogi drewniane wciąż na topie

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 29 maj 2018 15:10
Podłogi drewniane wciąż na topie
Magdalena Marek, członek zarządu, dyrektor handlowy Baltic Wood fot. mat. prasowe

Jak pokazują najnowsze dane, europejski rynek podłóg drewnianych od kilku lat notuje wyraźne ożywienie. Polska jest największym w Europie dostawcą materiałów podłogowych, a udział rodzimej produkcji stanowi obecnie 18 procent europejskiego rynku - mówi Magdalena Marek, członek zarządu, dyrektor handlowy Baltic Wood.

REKLAMA

O jakich trendach możemy mówić w kontekście podłóg do zastosowań komercyjnych? I jak w najnowsze trendy wpisują się podłogi drewniane?

W obiektach komercyjnych powierzchnia podłogowa odgrywa coraz większą rolę, stając się ważnym elementem dekoracyjnym. Aktualne trendy w wystroju wnętrz są bardzo zróżnicowane. Z jednej strony opierają się o nowoczesny minimalizm, z drugiej kuszą stylizowanymi dodatkami nawiązującymi do odległych zakątków świata i minionych epok. Projektanci i inwestorzy stawiają na oryginalność i naturę, dzięki czemu coraz częściej sięgają po podłogi z naturalnych materiałów, takich jak drewno. Podłogi drewniane znajdują szerokie zastosowanie w budynkach, takich jak biura, hotele, sklepy i restauracje na całym świecie. Do eleganckich, klasycznych wnętrz, utrzymanych w tradycyjnej stylistyce, projektanci wybierają podłogi podkreślające ich uporządkowanie naturalnym odcieniem szlachetnego drewna.

Czy postarzane podłogi są obecnie na topie?

Tak, aktualnym trendem są postarzane podłogi, z widocznymi rysami i słojami lub poprzecieraną miejscowo farbą. Podłogi w starym stylu, nadające wnętrzom unikatowości i głębi. Stały się nieodłącznym elementem aranżacji wnętrz obiektów, urządzanych w modnym nowojorskim stylu loftowym, skandynawskim lub vintage.

A co z kolorami?

Najmodniejszy obecnie nurt to mocne nasycone barwy i wyraziste wzory. Nowoczesne podłogi zaskakują orientalnymi motywami i energetycznymi kolorami.

A jakie podłogi wybierają Polacy - co lubią, doceniają i kupują? I jak ich wybory zmieniały się na przestrzeni ostatniej dekady?

Trendy w aranżacji wnętrz nieustannie ewoluują. Mimo to, naturalne drewniane podłogi utrzymują czołową pozycję. Projektanci coraz częściej wybierają je, zamiast alternatywnych rozwiązań. To efekt wyższej zamożności, ale też rosnącej świadomości polskich inwestorów w zakresie designu, wysokiej jakości i trwałości produktów naturalnych, a także ich wpływu na zdrowie i komfort użytkowania.

Od kilku lat obserwujemy rozkwit popularności podłóg warstwowych, które świetnie pracują podczas zmian wilgotności i temperatury zachodzących w pomieszczeniach w ciągu roku.

Wypracowane przez producentów nowe techniki obróbki produktu, stają się podstawą rozwoju i tworzenia coraz ciekawszych, designerskich wzorów, kolorów i struktur. W kolorystyce królują naturalne barwy, podłogi bielone, szarości z wyraźnie zaznaczoną strukturą dzięki szczotkowaniu i zarysowaną frazą.

A na jakie podłogi decydują się architekci i inwestorzy wpisując je w projekty wnętrz komercyjnych?

Architekci i inwestorzy, projektujący powierzchnię podłogową w budynkach komercyjnych, oprócz wzornictwa biorą również pod uwagę jej funkcjonalność. Wysoka trwałość i odporność na zużycie, a także łatwe utrzymanie w czystości - to podstawowe cechy idealnej podłogi w obiekcie hotelowym czy biurowym, umożliwiające jej długotrwałe użytkowanie.

Projektanci wnętrz budynków komercyjnych - szczególnie hoteli czy restauracji - chętnie sięgają po drewniane podłogi w stylu kolonialnym czy industrialnym. Ciemne, drewniane podłogi w kolorze ziemi są praktyczną alternatywą dla delikatnych i stonowanych barw.

Natomiast w aranżacjach biurowych trendem są jaśniejsze kolory podłóg, które optycznie powiększają przestrzeń, zwiększając wrażenie przestronności. Na popularności zyskują chłodniejsze, popielate tony. Szarości i biele tworzą inspirującą przestrzeń do pracy, a bogata oferta wzorów - deski, klepki, czy jodełki pozwala na dowolną aranżację powierzchni podłogowej i jej idealnie dopasowanie do przeznaczenia czy wielkości pomieszczeń.

Czy polscy producenci podłóg są doceniani na świecie? Można powiedzieć, że polski eksport rośnie w siłę?

Polski design od latu umacnia pozycję na arenie międzynarodowej. Zagraniczni odbiorcy doceniają ciekawe wzornictwo, które idzie w parze z funkcjonalnością.

Jak pokazują najnowsze dane, europejski rynek podłóg drewnianych od kilku lat notuje wyraźne ożywienie. Polska jest największym w Europie dostawcą materiałów podłogowych, a udział rodzimej produkcji stanowi obecnie 18 procent europejskiego rynku - według danych Europejskiej Federacji Przemysłu Parkietowego (FEP).W 2017 roku największe wzrosty sprzedaży polskich podłóg drewnianych odnotowano w krajach, takich jak: Niemcy, Belgia, Włochy i Estonia. Potwierdzeniem wysokiej pozycji Polski na zagranicznych rynkach jest ekspansja podłóg Baltic Wood. Obecnie łączny udział naszej produkcji eksportowej wynosi ok. 90 proc., a sieć sprzedaży liczy ponad 350 profesjonalnych partnerów i działa w 52 krajach na całym świecie. W 2018 roku koncentrujemy działania na dalszym rozwoju sprzedaży na Dalekim Wschodzie, gdzie jako jedna z nielicznych polskich firm, oferujemy produkty premium dla coraz szerszego grona odbiorców. Kontynuujemy budowanie pozytywnego wizerunku polskiej marki i dalszy rozwój technologii produkcji.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie