REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Praca zdalna z klientem okiem architekta

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 24 lis 2020 10:56
Praca zdalna z klientem okiem architekta
Adam Budzyński, Pracownia Architektury Wnętrz Decoroom / fot. wnętrza Pion Pozom Marta Behling, proj. Decoroom

Jeszcze w marcu sytuacja związana z koronawirusem zmieniła tryb pracy niemal w każdej branży. Wiele firm wprowadziło odpowiednie procedury radząc sobie z tą trudną dla wszystkich sytuacją i kontynuują swoją pracę podczas drugiej fali pandemii. Adam Budzyński z Pracowni Architektury Wnętrz Decoroom opowiada o tym, jak obecnie wygląda współpraca z klientami.

REKLAMA

Mamy teraz drugą falę pandemii koronawirusa w Polsce. Jak wygląda obecnie praca pracowni architektury wnętrz?

Monitorujemy sytuację epidemiologiczną w kraju, dokładając wszelkich starań, aby pracownia działała bez zakłóceń, zachowując jednocześnie zasady bezpieczeństwa. Spotkania, konsultacje projektowe, a nawet wybór materiałów wykończeniowych, przeprowadzamy mailowo, telefonicznie lub poprzez wideokonferencje. Nie zrezygnowaliśmy również ze spotkań w showroomie, jednak odbywają się one w ograniczonym składzie, z zachowaniem środków ostrożności.

Czy klienci chętnie decydują się na współpracę zdalną czy wolą poczekać na lepszy moment?

Trudno powiedzieć kiedy nadejdzie lepszy moment, dlatego nasi klienci nie chcą czekać. Wręcz przeciwnie, zależy im na tym, aby jak najszybciej wprowadzić się do nowego mieszkania. Dlatego są elastyczni i chętnie dostosowują się do obecnie panujących warunków. Często sami proponują spotkania online, aby przyśpieszyć przebieg prac.

Jak wygląda taka współpraca zdalna z klientem?

Właściwie nie różni się od tej “w realu”. Wysyłamy koncepcję, kosztorysy, a potem omawiamy je mailowo bądź telefonicznie. Wszystkie materiały oglądamy w katalogu online bądź na stronie producenta. Rozwiązania technologiczne bardzo nam ułatwiają taką formę współpracy. Rekomendujemy jednak, aby decyzje o ostatecznym wyborze materiałów zapadały podczas spotkania na żywo.

Jak wygląda proces wybierania materiałów?

Zazwyczaj prosimy klientów, aby przygotowali dla nas kilka zdjęć inspiracyjnych. Następnie przeprowadzamy rozmowę telefoniczną dotyczącą ich oczekiwań i upodobań. Na bazie zebranych informacji dokonujemy wyboru materiałów, które przedstawiamy klientowi podczas spotkania. Ważne jest tutaj przekazanie wszystkich szczegółowych informacji o produkcie, np. przy deskach podłogowych istotna jest nie tylko kolorystyka, ale również to czy podłoga jest olejowana albo lakierowana, co ma ogromny wpływ na jej dalsze użytkowanie. Kiedy materiały są już wybrane składamy roboczy mood board, aby zaprezentować ich zastosowanie w projekcie. Wtedy też przedstawiamy zamysł całej realizacji. Pracując z klientami zagranicznymi efekty naszej pracy przedstawiamy podczas wideorozmowy bądź przesyłamy zdjęcia.

W jakie narzędzia wyposażyliście pracownię, aby móc pracować zdalnie z klientami?

Już jesienią ubiegłego roku zaczęliśmy wdrażać system podpisów elektronicznych, którego uruchomienie zbiegło się z wybuchem pandemii. E-podpis to narzędzie, które bardzo usprawnia naszą pracę, pozwala na zdalne akceptowanie i podpisywanie dokumentów. Dodatkowo korzystamy z powszechnie stosowanych programów, takich jak Skype czy Microsoft Teams.

Decoroom współpracuje również z dużymi firmami deweloperskimi. Jak tutaj wygląda sytuacja? Jak przebiega praca?

Dostawy materiałów, prace wykończeniowe oraz nasz nadzór nad nimi prowadzone są bez przerw oraz utrudnień. Zależy nam bardzo na zrealizowaniu wszystkich naszych zleceń na czas, mimo trudnej dynamicznie zmieniającej się sytuacji w kraju.

Co jest największym wyzwaniem dla Decoroom w tym trudnym dla wszystkich czasie?

Największym wyzwaniem w tym okresie jest logistyka obsługi klientów. Teraz wszystko spotkania musimy planować z odpowiednim wyprzedzeniem, aby zapewnić naszym klientom bezpieczne warunki. Ze szczególną troską podchodzimy również do bezpieczeństwa i komfortu naszych pracowników. Zdajemy sobie sprawę z tego, że to niezwykle trudny czas dla nas wszystkich.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.