REKLAMA
PARTNER PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Przestój daje szanse na przeprowadzenie koniecznych modernizacji

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 31 mar 2020 13:49
Przestój daje szanse na przeprowadzenie koniecznych modernizacji
Agata Łapuchowska, architekt i właściciel, studio a+ka, fot. M.Stankiewicz

Interesuje nas nie tylko rynek polski, ale z racji współpracy z dużymi międzynarodowymi korporacjami, w tym z sieciami hotelowymi, bardzo ważne są decyzje oraz reakcje sektora biznesowego w Europie, Azji czy Ameryce. Duża część inwestorów na rodzimym rynku wstrzymała się z podjęciem decyzji o rozpoczęciu inwestycji (...). Jednak, nie wszystkie inwestycje w branży horeca są wstrzymane. Dla części inwestorów, obecny przestój daje szanse na przeprowadzenie koniecznych modernizacji - twierdzi Agata Łapuchowska, architekt i właściciel, studio a+ka.

REKLAMA

Jako studio projektowe realizujecie inwestycje dla międzynarodowych sieci hotelowych. Na koncie macie współpracę dla takich brandów jak Raffles, Novotel, Sofitel czy Mercure. Jak pani ocenia obecną sytuację na rynku inwestycyjnym w Polsce, szczególnie w kontekście branży horeca, związaną z panującą pandemią?

Agata Łapuchowska: Praktycznie niemożliwe do przewidzenia jest co w kontekście przyszłych, a nawet już rozpoczętych inwestycji, przyniesie kolejny tydzień, tym bardziej miesiąc czy nawet rok.

Interesuje nas nie tylko rynek polski, ale z racji współpracy z dużymi międzynarodowymi korporacjami, w tym z sieciami hotelowymi, bardzo ważne są decyzje oraz reakcje sektora biznesowego w całej Europie, Azji czy Ameryce.

Duża część inwestorów na rodzimym rynku wstrzymała się z podjęciem decyzji o rozpoczęciu inwestycji i z uwagą obserwuje rozwój sytuacji. Inni z kolei kontynuują swoje inwestycje zważywszy na już zaangażowane środki oraz licząc na pozytywne odrodzenie się rynku i konkurencyjności.

Jednak, nie wszystkie inwestycje w branży horeca są wstrzymane. Dla części inwestorów, obecny przestój daje szanse na przeprowadzenie koniecznych modernizacji, które przy ciągłym obłożeniu obiektu hotelarskiego lub biurowego, były do tej pory niezwykle trudne lub wręcz niemożliwe do wykonania.

Jak wygląda praca architektów w dzisiejszych realiach? Czy home office się sprawdza?

Agata Łapuchowska: Nasz zespół, bez większych problemów, pracuje zdalnie z domu. Już od wielu lat obserwowaliśmy rozwój narzędzi do pracy zdalnej, komunikacji, wirtualnych dysków w chmurze, w tym możliwość rozwiązywania spraw przy różnych inwestycjach poprzez kontakty nie interpersonalne, a właśnie sieć internetową.

Trzeba mieć jednak świadomość, że o ile część pracy związaną z przygotowaniem inwestycji można w ten sposób rozwiązać, to zdalne zaprojektowanie budynku, tym bardziej wybudowanie jest jeszcze niemożliwe. Tutaj niejednokrotnie rzeczywista obecność doświadczonego kierownika projektu jest kluczowa.

Dla tych inwestycji dla których trwa przygotowanie do rozpoczęcia prac staramy się maksymalnie rozwiązywać wszystkie kwestie na odległość.

Jednak, zdarzają się takie inwestycje, w których nie jest możliwa definitywna rezygnacja z nadzorów na miejscu budowy?

Agata Łapuchowska: Tak, dlatego na niektórych inwestycjach kierujemy pracami na miejscu, nie rezygnujemy z nadzorów, a nasi kierownicy i inspektorzy nadzoru wspomagają wykonawców oraz wprowadzają dodatkowe zasady bezpieczeństwa. Na szczęście mamy zgrany zespół, odpowiedzialnych i doświadczonych projektantów, kierowników i inspektorów nadzoru, którzy doskonale wiedzą co mają robić.



Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.