REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Recepcją oczarowani, czyli jak podnieść atrakcyjność budynku

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 04 lip 2017 12:45
Recepcją oczarowani, czyli jak podnieść atrakcyjność budynku
Maciej Duda, dyrektor operacyjny Tétris fot. mat. prasowe
Recepcją oczarowani, czyli jak podnieść atrakcyjność budynku
Recepcją oczarowani, czyli jak podnieść atrakcyjność budynku
Recepcją oczarowani, czyli jak podnieść atrakcyjność budynku
Recepcją oczarowani, czyli jak podnieść atrakcyjność budynku
Recepcją oczarowani, czyli jak podnieść atrakcyjność budynku
Recepcją oczarowani, czyli jak podnieść atrakcyjność budynku
Recepcją oczarowani, czyli jak podnieść atrakcyjność budynku
Recepcją oczarowani, czyli jak podnieść atrakcyjność budynku

Tylko w ciągu ostatnich dwóch lat na mapie Warszawy pokazało się kilkanaście nowych biurowców, które zaciekle konkurują o dobrych najemców. Gdzie w tej bitwie jest miejsce dla budynków starszych? Jak utrzymać atrakcyjność budowli kilku- czy kilkunastoletnich? Odpowiada Maciej Duda, dyrektor operacyjny Tétris.

REKLAMA

Skrajnym przykładem renowacji budynku jest kamienica Renaissance przy Placu Zbawiciela w Warszawie. - Właściciel, fundusz GLL, zdecydował się na kompleksowe przygotowanie powierzchni „od zera” dla nowych najemców. Tétris wyburzał i projektował na nowo całe wnętrze, włącznie ze wszystkimi instalacjami. Kreatywna koncepcja holu wejściowego – oparta na malowidłach ściennych – pozwoliła wykonać tę przestrzeń w rozsądnym budżecie - podaje.

Po trzecie – przewiduj ruchy najemców

Utrzymanie atrakcyjności to proces, w którym centralnym punktem jest komfort najemcy. - Średnio co pięć lat pojawia się w firmach potrzeba odświeżenia wnętrz, poszerzenia lub pomniejszenia wynajmowanej powierzchni. Coraz to nowe przepisy zmuszają zaś właścicieli budynków do unowocześniania instalacji. Dobrą metodą jest wykorzystanie tych przełomowych momentów do szybkiego wdrożenia niezbędnych zmian. Sprawdza się na przykład system prac na zakładkę, kiedy po zwolnieniu piętra przez jednego z najemców, można na nie relokować pracowników z innych powierzchni, wymagających remontu. Tak remontowaliśmy na przykład biuro EY w budynku Rondo 1 czy hole budynku Stratos Office Center - opowiada.

Zdaniem eksperta, co kilka lat zespół odpowiedzialny za komercjalizację budynku powinien weryfikować jego techniczne i wizualne parametry, porównując przepisami oraz konkurencją. I planować zmiany - od tych najłatwiejszych, jak wymiana lamp, odświeżenie ścian czy podłóg, po kompleksowe remonty i nowy design. - Świetnym zabiegiem, aby utrzymać ceny najmu – jeśli nie pociągnie są sobą dużych kosztów – jest certyfikacja budynku BREEAM czy LEED. W Polsce certyfikacje te postrzegane są często jako element prestiżu. Nie można natomiast zaprzeczyć, że takie budynki mają mniejsze koszty operacyjne i gwarantują większy komfort użytkowania. Efektem jest na przykład mniejsza absencja pracowników biur - podaje.

Jak zauważa, takim przykładem jest budynek Stratos Office Center, którego właściciel zdecydował się na modernizację holu recepcyjnego oraz holi windowych. - W celu przygotowania do certyfikatu BREEAM – In Use dokonano także remontu części instalacji. Zdaniem inwestora odnowiony hol wpłynął na cały wizerunek budynku. Przeprowadzone prace remontowo – modernizacyjne pozwoliły na zatrzymanie większości najemców w budynku na kolejne lata oraz pozyskanie nowych najemców - opowiada.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.