REKLAMA
PARTNER PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Retail zamarł w bezruchu

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 21 kwi 2020 09:00
Retail zamarł w bezruchu
Marcin Lewandowski, kierownik zespołu projektowego ds. kreatywnych, Zamek Design, fot. Zamek Design

Skala wpływu pandemii i związanych z nią obostrzeń na branżę retail jest ogromna. - Inwestorzy z obawy o przyszłość wycofali zaplanowane remonty i otwarcia. Wszelkie rozpoczęte prace zostały wstrzymane do odwołania. Zawieszono prowadzone prace projektowe - mówi Marcin Lewandowski, kierownik zespołu projektowego ds. kreatywnych, Zamek Design.

REKLAMA

Pracownia Zamek Design specjalizuje się w projektowaniu przestrzeni publicznych a w szczególności salonów sprzedaży w galeriach handlowych. Do tej pory spod kreski pracowni wyszło blisko 870 sklepów. Jak pandemia wpłynęła na branżę retail?

 - Pojawienie się wroga numer 19 w Polsce spowodowało odcięcie grubą kreską wszystkiego, co nam dobrze znane. Kolejne decyzje o ograniczeniach w celu ochrony zdrowia oraz zamknięcie centrów handlowych w całej Polsce zadziałało drastycznie na sektor zarówno handlu, jak i bezpośrednio na wszystkie branże współpracujące - mówi Marcin Lewandowski, kierownik zespołu projektowego ds. kreatywnych, Zamek Design.

Skala wpływu pandemii i związanych z nią obostrzeń na branżę retail jest ogromna. - Inwestorzy z obawy o przyszłość wycofali zaplanowane remonty i otwarcia. W przeciwieństwie do budownictwa czy wykończeń wnętrz prywatnych ten sektor zamarł w bezruchu. Wszelkie rozpoczęte prace zostały wstrzymane do odwołania. Zawieszono prowadzone prace projektowe. Do ogłoszenia pandemii pracowaliśmy nad stworzeniem dwóch zupełnie nowych konceptów salonów polskich wiodących marek oraz nad kilkudziesięcioma projektami jednocześnie - opowiada Marcin Lewandowski.

Kluczowa współpraca biznesu i specjalistów

W Polsce jest około sześć do dziesięciu biur profesjonalnie zajmujących się projektowaniem dla retailu zatrudniających z reguły kilkadziesiąt wykwalifikowanych pracowników. - Już dzisiaj widać, że bez wsparcia rządowego, samorządowego, realnych ulg i programów dla całego sektora wiele firm nie przetrwa. Po za centrami handlowymi czy samymi najemcami obecną sytuację boleśnie odczuwają również wszystkie firmy świadczące usługi na rzecz tego sektora tzn. biura projektowe, firmy produkujące wyposażenie, produkujące odzież, reklamowe, VM, firmy dostarczające systemy sprzedaży, czy komponenty jak np. oświetlenie czy witryny, hurtownie materiałów itp. Niezbędna jest współpraca biznesu i specjalistów w swojej dziedzinie z rządem i wypracowanie etapowych rozwiązań w trakcie kryzysu oraz plan na wyjście z niego - przekonuje architekt.

- Wspieramy solidarnie działania i postulaty Związku Polskich Pracodawców Handlu i Usług zrzeszający największe polskie marki handlowe. Zwracam uwagę na powstający problem zaprzepaszczenia wielu lat tworzenia wielkich polskich marek niejednokrotnie znanych już na świecie - podkreśla Marcin Lewandowski.

Jak zaznacza, architekt i projektant opiera swoją prace o patrzenie w przyszłość. Według Marcina Lewandowskiego, to na niej projektanci powinni się skupić i już teraz zauważać potrzeby świata po kryzysie i starać się je rozwiązywać. - Każde wyzwanie to test, egzamin wobec siebie i innych na to, jak sobie z nim poradzimy. Będziemy więksi od niego, czy też nas przerośnie? Wspólnie wymyślmy naszą nową przyszłość - przekonuje.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.