REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Rob Reinders o designie hoteli Marriott

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 02 lut 2016 09:00
Rob Reinders o designie hoteli Marriott
Rob Reinders, Vice President, Design Management, Marriott International - Architecture & Construction

W projektowaniu hoteli nie chodzi o tworzenie wzorów, ale przyjaznego środowiska do pracy i odpoczynku. Trzeba kreować różne przestrzenie w zależności od roli i pozycjonowania obiektów oraz ich lokalizacji – mówi Rob Reinders, Vice President, Design Management, Marriott International - Architecture & Construction.

REKLAMA

Poszukajmy razem definicji słowa „design”. To określenie dla każdego znaczy coś innego. Czym jest dla Pana?

Design tworzy scenę dla budowania relacji pomiędzy pracownikami hotelu a gośćmi. W projektowaniu hoteli nie chodzi bowiem o tworzenie wzorów, ale przyjaznego środowiska do pracy i odpoczynku. Trzeba kreować różne przestrzenie w zależności od roli i pozycjonowania obiektów oraz ich lokalizacji. Na finalny projekt składa się wiele rzeczy, ale zawsze najważniejsi będą goście i ich potrzeby.

Jak zmieniało się znaczenie designu w hotelarstwie w ciągu Pana kariery?

Większość swojej kariery spędziłem w USA, gdzie znajduje się mnóstwo hoteli sieci Marriott. Dziś rośniemy bardzo szybko, na całym świecie, a znaczenie designu rzeczywiście się zmieniło. Nastąpiło to z kilku ważnych powodów. Pierwszy to świadomość designu kreowana przez media. Jest to szczególnie widoczne w młodszym pokoleniu. U wielu osób ta świadomość stała się też naturalną potrzebą - ludzie oczekują designu w swoich domach, ale też wszędzie, gdzie się znajdują. Mam tu na myśli wysoką jakość przestrzeni, która ich otacza. Z drugiej strony, w trakcie mojej kariery świadomi roli designu stali się też deweloperzy i właściciele budynków.

W naszej firmie zawsze byliśmy liderem w tym temacie, ale teraz staliśmy się jeszcze bardziej wyrafinowani w sposobie wyrażania tego. W podkreślaniu designu  pomagają nam poszczególne brandy naszych hoteli, których mamy już 19. Każdy ma specyficzną strategię i kierunek rozwoju.

Kiedyś o wiele bardziej skupialiśmy się na kreowaniu określonej jakości, a potem wdrażaliśmy ją i powtarzaliśmy w innych hotelach. Obecnie chcemy, by każdy obiekt był wyjątkowy, specyficzny, oddawał atmosferę i ducha miejsca, w którym się znajduje, a także podkreślał kulturę danej społeczności. I to jest właśnie trend, który stał się bardzo widoczny na przestrzeni ostatnich lat.

Dziś często używamy określenia designerski. Co to właściwie oznacza dla hotelu?

To bardzo trudne pytanie. Poziom „designerskości” wyznacza dana marka. Bo każdy brand w naszej korporacji ma inne zadania do wypełnienia, zaspokaja różne potrzeby gości. Nasi stali bywalcy wybierają brandy w zależności od ich stylu życia, ale wybory te nigdy nie są przypadkowe. Jedni oczekują, by hotel oddawał atmosferę miejsca, w którym się znajduje. Jeśli są zadowoleni, często przedłużają pobyt. Ta grupa osób utożsamia się z naszymi obiektami, dla nich ważne jest, by wyrażały ich styl życia.

Inni skupiają się na swojej pracy, a hotel traktują jedynie jako miejsce do przenocowania. Tu oczekiwania są zgoła inne – gość chce wejść do hotelu, wypełnić swoje zawodowe obowiązki i jak najszybciej wrócić do domu.



Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.