REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Robert Majkut: Czekają nas fundamentalne zmiany w sposobie myślenia o projektowaniu centrów handlowych

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 17 wrz 2020 13:00
Robert Majkut: Czekają nas fundamentalne zmiany w sposobie myślenia o projektowaniu centrów handlowych
Robert Majkut, CEO, Head of Design, Robert Majkut Design

Pandemia koronawirusa zmieniła nawyki zakupowe klientów. Czy pociągnie za sobą zmiany w projektowaniu przestrzeni handlowych? Podczas Property Forum rozmawialiśmy z arch. Robertem Majkutem, CEO, Head of Design, Robert Majkut Design.

REKLAMA

- Model sprzedaży, który już się zmienił, szybciej niż przewidywaliśmy, będzie miał bardzo duży wpływ na to jak będziemy myśleli w ogóle o miejscu doświadczeń w kontakcie z tymi markami, z którymi mamy do czynienia w centrum - mówił Robert Majkut, CEO, Head of Design, Robert Majkut Design. - Przed covidem ludzie szli do centrów handlowych, po to żeby spędzić tam trochę czasu przy okazji robienia zakupów, czegoś nowego doświadczyć, zobaczyć czy nawet się nauczyć. Teraz będą to główne powody, bo zakupy będzie można zrobić na zupełnie innych platformach. Myślę, że w większości wypadków marki będą się prezentowały głównie po to, by dostarczać doświadczeń związanych ze swoją kulturą, z tym jaki mają produkt, ponieważ tego nie jest w stanie dać nam e-commerce - prognozował architekt. 

Architekt zwracał również uwagę na to, jak duże wyzwanie związane jest z przewidywaniem zachowań społeczeństw w różnych kontekstach kulturowych. - Mamy do czynienia z eksperymentem społecznym na niewyobrażalną skalę. Nikt nie potrafił sobie wyobrazić, że może dotknąć nas globalnie coś tak niedefiniowalnego, co spowoduje tak głębokie reakcje gospodarcze we wszystkich obszarach. To jest trudne do przewidzenia w konkretnych modelach. (...) Dużo zależy od psychologii tłumu, od tego w jaki sposób reagujemy na nowe przepisy, z różną dyscypliną. Proszę zwrócić uwagę z jak różną dyscypliną społeczną zachowywały się społeczności na różnych kontynentach. Okazuje się, że nie da się wypracować prostej odpowiedzi nawet na te same elementy układanki, które funkcjonują w różnych kontekstach kulturowych - zauważał Robert Majkut.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.