Dla Grupy Nowy Styl mijający rok był bardzo intenstywny. Odnowiony showroom, otworzenie spółki w Dubaju, poszerzenie działalności na rynek hotelowy... To tylko niektóre wydarzenia z kalendarza marki, w które obfitował 2018 rok. Z Romanem Przybylskim, członekiem zarządu i dyrektorem handlowym Grupy Nowy Styl podsumowaliśmy tegoroczne zdarzenia i wyjrzeliśmy lekko w przyszłość.
Co przyniósł Grupie Nowy Styl rok 2018?
Roman Przybylski: W 2018 r. obserwowaliśmy dalszy dynamiczny wzrost firmy, przede wszystkim na naszych kluczowych rynkach, rozumianych zarówno w ujęciu geograficznym, jak i w ujęciu różnych segmentów. Tak więc mówimy o wzrostach na rynkach Europy Zachodniej dzięki realizacji projektów dla dużych międzynarodowych firm, w tym intensywnych dostaw w ramach kontraktów publicznych w Niemczech i Holandii. W tym roku podpisaliśmy też kolejne umowy ramowe z nowymi klientami. I razem z nową spółką Stylis wyposażyliśmy pierwsze hotele w Dubaju.
Postanowiliście stworzyć spółkę w Dubaju i wyposażać hotele. Skąd pomysł na rozszerzenie działalności w tym kierunku?
Z naszym partnerem współpracowaliśmy już od kilku lat jako dostawca, realizując projekty hotelowe w Arabii Saudyjskiej. To był kolejny krok bazujący na tych doświadczeniach i dający możliwość szerszego ich wykorzystania, choćby w kontekście wystawy Expo 2020 w Dubaju czy Mistrzostw Świata 2022 w Katarze.
Jak z perspektywy czasu oceniacie tę decyzję?
Pozytywnie. Pierwsze realizacje za nami. W biznesie projektowym rok to jeszcze niewiele czasu, ale już widzimy efekty.
Jakie wyzwania przyniosła współpraca z hotelami? Jakie są różnice pomiędzy wyposażaniem biur a właśnie wnętrz hotelowych?
Jest więcej podobieństw niż różnic. Liczy się jakość, ale nie tylko w zakresie produktu, ale przede wszystkim usług dookoła – terminowość, zarządzanie projektem, nadzór na miejscu, logistyka, itp.
Jak zagranicą jest postrzegana polska marka? Polski design zyskuje na znaczeniu i wartości?
Polska marka postrzegana jest bardzo dobrze. To wynik lat pracy naszej i innych firm, takich jak my, konsekwentnie realizujących strategię koncentracji na kliencie i jakości. Polski design, ale przede wszystkim wykonanie i jakość obsługi.
Jako baczni obserwatorzy światowych trendów: co nowego pojawi się na horyzoncie w kontekście projektowania mebli?
Dobry design jest zawsze taki sam. Łączy estetykę, funkcjonalność, ergonomię oraz ekonomikę wykonania. Do tego teraz coraz bardziej dochodzi ekologia, ekoprojektowanie z myślą o modelu circular economy. Świadomość klientów jest zdecydowanie coraz wyższa.
W którym kierunku będziecie zmierzać w projektowaniu? Pojawią się jakieś nowe linie?
Oczywiście. Ale kiedy i jakie to już nasza biznesowa tajemnica.
Nad czym dziś pracujecie?
Mamy wiele projektów. Staramy się koncentrować wysiłki na wybranych najważniejszych z nich. Robić mniej, ale lepiej. Niestety tak jak w poprzednim pytaniu, nie mogę uchylać rąbka tajemnicy.
Jakie cele sobie wyznaczacie na następny rok?
Konsekwentna kontynuacja naszej strategii wzrostu opartej na koncentracji na kliencie i na najważniejszych rynkach, budowaniu własnych marek i struktur dystrybucji, dalszej integracji kupionych przez nas firm w połączeniu z dbaniem o wzrost organiczny. Nasz najważniejszy cel to zadowolenie klienta i jego lojalność w długiej perspektywie.
© Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
Projektant Pracownia Architektoniczna 1997 sp. z o.o.
Vice Prezes Zarządu, Współwłaściciel, Architekt-Partner APA Wojciechowski Architekci
Prezes Zarządu, Współwłaściciel, Architekt-Partner APA Wojciechowski Architekci
Projektant, Członek Zarządu Pracownia Architektoniczna 1997 sp. z o.o.
Projektant Pracownia Architektoniczna 1997 sp. z o.o.
Prezes Zarządu, Projektant BULANDA MUCHA Architekci