REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Traffic Design: W kwestii myślenia o mieście jako kraj nie zdalibyśmy z przedszkola do podstawówki

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 01 lip 2021 09:00
Traffic Design: W kwestii myślenia o mieście jako kraj nie zdalibyśmy z przedszkola do podstawówki
fot. Rafał Kołsut / Traffic Design
Traffic Design: W kwestii myślenia o mieście jako kraj nie zdalibyśmy z przedszkola do podstawówki
Traffic Design: W kwestii myślenia o mieście jako kraj nie zdalibyśmy z przedszkola do podstawówki
Traffic Design: W kwestii myślenia o mieście jako kraj nie zdalibyśmy z przedszkola do podstawówki
Traffic Design: W kwestii myślenia o mieście jako kraj nie zdalibyśmy z przedszkola do podstawówki
Traffic Design: W kwestii myślenia o mieście jako kraj nie zdalibyśmy z przedszkola do podstawówki
Traffic Design: W kwestii myślenia o mieście jako kraj nie zdalibyśmy z przedszkola do podstawówki
Traffic Design: W kwestii myślenia o mieście jako kraj nie zdalibyśmy z przedszkola do podstawówki
Traffic Design: W kwestii myślenia o mieście jako kraj nie zdalibyśmy z przedszkola do podstawówki
Traffic Design: W kwestii myślenia o mieście jako kraj nie zdalibyśmy z przedszkola do podstawówki
Traffic Design: W kwestii myślenia o mieście jako kraj nie zdalibyśmy z przedszkola do podstawówki
Traffic Design: W kwestii myślenia o mieście jako kraj nie zdalibyśmy z przedszkola do podstawówki
Traffic Design: W kwestii myślenia o mieście jako kraj nie zdalibyśmy z przedszkola do podstawówki
Traffic Design: W kwestii myślenia o mieście jako kraj nie zdalibyśmy z przedszkola do podstawówki
Traffic Design: W kwestii myślenia o mieście jako kraj nie zdalibyśmy z przedszkola do podstawówki
Traffic Design: W kwestii myślenia o mieście jako kraj nie zdalibyśmy z przedszkola do podstawówki
Traffic Design: W kwestii myślenia o mieście jako kraj nie zdalibyśmy z przedszkola do podstawówki
Traffic Design: W kwestii myślenia o mieście jako kraj nie zdalibyśmy z przedszkola do podstawówki
Traffic Design: W kwestii myślenia o mieście jako kraj nie zdalibyśmy z przedszkola do podstawówki
Traffic Design: W kwestii myślenia o mieście jako kraj nie zdalibyśmy z przedszkola do podstawówki
Traffic Design: W kwestii myślenia o mieście jako kraj nie zdalibyśmy z przedszkola do podstawówki

Traffic Design od lat małymi krokami zmienia miejski krajobraz nad Wisłą. Choć jego poligonem doświadczalnym jest Gdynia, Stowarzyszenie prowadzi swoje działania w całej Polsce. Nie ma tygodnia bez nowych zapytań w kwestii współpracy od włodarzy, deweloperów czy prywatnych przedsiębiorców. I choć brzmi to obiecująco, Monika Domańska, współzałożycielka Traffic Design, podkreśla, że egzamin z estetyki miast raczej byśmy oblali.

REKLAMA

Co nowego u Traffic Design? Nad czym dziś pracujecie?  

Całe szczęście mamy dużo pracy, a nasze projekty wkraczają w nowe dziedziny i skale. Oczywiście nie o wszystkim mogę jeszcze mówić, ale postaram się nakreślić kilka nowych wątków. Dla Hossy  - trójmiejskiego dewelopera - robimy projekt z zakresu wayfinding’u oraz placemaking’u, który ma uczynić przestrzeń wokół budynku bardziej przyjazną i czytelniejszą pod kątem poruszania się. W ramach umowy z Gdynią m.in. projektujemy kolorystyki remontowanych bloków,  chcemy zrealizować artystyczną mozaikę w mieście oraz kontynuować temat walki z nielegalnym parkowaniem poprzez design. Zajęliśmy się też projektowaniem w sferze wirtualnej, ale tutaj nie mogę zdradzić więcej szczegółów. Zaczynamy też prace nad programem przyszłorocznego Biennale 2022.

Czy pandemia w jakimś stopniu zahamowała realizacje? 

Same realizacje nieco przesunęła w czasie. Natomiast główne piętno odcisnęła na eventowej części Biennale – sekretne pokazy filmowe musiały odbyć się online przez co zamiast odkrywać z naszymi widzami nieznane przestrzenie w mieście, jako organizatorki skupiałyśmy się na szukaniu odpowiednich kanałów na streaming. Podobnie z debatami, warsztatami czy pracą samego zespołu, który obecnie funkcjonuje w formie hybrydowej, gdzie mieszamy pracę zdalną z okrojonymi wizytami w biurze. 

Najbardziej pandemia wpłynęła na otwarcie naszej nowej siedziby przy Żeromskiego 36 w Gdyni. Gdy mieliśmy już gotową wystawę biennalową lockdown zamknął galerie. Przez co musieliśmy szybko przenieść wszystko online, co pozwoliło nam rozszerzyć wystawę o dwie wersję językowe: rosyjską i angielską. Potem, gdy ponownie otwarto galerie byliśmy w trakcie rozmów z partnerem technologicznym w kwestii rezerwacji miejsc na oglądanie wystawy na żywo w małych grupach. Gdy temat został dopięty galerie ponownie zamknięto, co trwa do momentu kiedy odpowiadam na te pytania.

Czy inne miasta wyrażają zainteresowanie Waszą działalnością? Rodzą się obecnie projekty poza Gdynią?

Chyba nie ma tygodnia byśmy nie dostali zapytań z innych miast. Czasem są to samorządy, czasem lokalne biznesy, deweloperzy, agencje PR-owe lub instytucje kultury i NGO. Obecnie pracujemy nad ciekawym projektem dla sieci nowopowstających gdańskich żłobków, dla których projektujemy dużo metaloplastyki. Dla LPP, w ramach działań w sklepach, zdarza nam się jeździć po całym kraju, ale także do Czech, Serbii czy Estonii. Pojawiamy się też online np. na zajęciach dla warszawskiej ASP, tygodniu designu w Rumunii czy by poprowadzić zdalnie wykład na Ukrainie.  

Planujecie poszerzyć działalność – zarówno jeśli chodzi o zasięg przestrzenny, jak i projektowy? Szyldy, murale, elewacje, instalacje przestrzenne – może czas na nowe obszary, np. przystanki?



Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.