REKLAMA
PARTNER PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

W obliczu pandemii koronawirusa. Workspace na nowo

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 03 kwi 2020 11:16
W obliczu pandemii koronawirusa. Workspace na nowo
Warunki pracy mają ogromny wpływ na komfort pracowników, a co za tym idzie na ich kreatywność i produktywność, fot. Unsplash
W obliczu pandemii koronawirusa. Workspace na nowo

Trendy, które powoli rewolucjonizowały biura, nie są już tak aktualne. Wielofunkcyjność biur, nastawienie na ekologię oraz próba tworzenia bardziej przyjaznej i domowej atmosfery przestały być priorytetem. Sytuacja na rynku pracy diametralnie zmieniła się w marcu tego roku, w obliczu pandemii koronawirusa SARS-CoV-2 - wskazuje Izabela Kutyła, Senior Architect i Creative Expert w Schwitzke Górski.

REKLAMA

Warunki pracy mają ogromny wpływ na komfort pracowników, a co za tym idzie na ich kreatywność i produktywność. - W czasach, kiedy w wielu branżach to praca szukała człowieka, wnętrza biur nierzadko były czynnikiem wpływającym na decyzję potencjalnych pracowników. Miało to wpływ na powstanie coraz bardziej pomysłowych i skupionych na użytkownikach przestrzeniach biurowych. Rozwijająca się firma, zatrudniająca coraz więcej ludzi, inwestowała głównie w wielkopowierzchniowe lokale w biurowcach. Oprócz przestrzeni do pracy, czyli tak zwanych obszarów administracji, wyposażone były one również w duże obszary regeneracji (kuchnie i jadalnie, przestrzenie relaksu) oraz obszary komunikacji (sale konferencyjne, stanowiska do spotkań, pomieszczenia do pracy cichej). Miały zapewnić pracownikom nie tylko biurko i krzesło, ale również wygodę pracy w grupie i przestrzenie socjalne - opowiada Izabela Kutyła, Senior Architect i Creative Expert w Schwitzke Górski.

Miejsca pracy kształtowane były w różnorodny sposób, ale charakteryzowało je wyraźne oddzielenie od pozostałych części biura. - Jednym z rodzajów były biura komórkowe, charakteryzujące się podziałem przestrzeni na mniejsze pokoje, z których każdy składał się z kilku stanowisk. Takie rozwiązanie, choć zapewniało prywatność, blokowało swobodną komunikację i utrudniało zarządzanie zespołami. Kolejnym i najbardziej powszechnym modelem biur jest open space. W takiej przestrzeni nie znajdziemy podziałów pomiędzy stanowiskami pracy, co gwarantuje sprawny przepływ informacji oraz elastyczność aranżacji. Dużym minusem tego rozwiązania jest wysoki poziom hałasu oraz brak prywatności. Remedium miała być ewolucja open space’u, czyli biuro strefowe, które oprócz tradycyjnych miejsc do pracy, zapewnia dodatkowe pokoje, sale umożliwiające przeprowadzenie różnego rodzaju spotkań, dopasowanych do specyfiki pracy danej organizacji. Kolejnym etapem rozwoju biur jest Activity Based Workplace, wprowadzane na naszym rynku - mówi ekspert i dodaje, że to rozwiązanie polegało na zmianie proporcji powierzchni pomiędzy strefami administracyjnymi a obszarami koncentracji i komunikacji na rzecz tych drugich. - Ta koncepcja opiera się na różnorodności, czyli silnej współpracy ludzi w zespołach oraz na zapewnieniu strefy wsparcia i pracy indywidualnej



Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.