REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Wellbeing, proptech i biophilic design. Biurowce przyszłości muszą zmierzać w tę stronę

  • Autor: PropertyDesign.pl/ Dagmara Rybicka
  • 18 maj 2021 09:00
Wellbeing, proptech i biophilic design. Biurowce przyszłości muszą zmierzać w tę stronę
Maciej Kotarski, leasing director w Olivia Business Centre, fot. mat. pras.
Wellbeing, proptech i biophilic design. Biurowce przyszłości muszą zmierzać w tę stronę
Wellbeing, proptech i biophilic design. Biurowce przyszłości muszą zmierzać w tę stronę

Elegancka klasyka w biurach to już przeżytek, wellbeing to teraźniejszość, co zatem przyniesie przyszłość? Według Macieja Kotarskiego, leasing directora w Olivia Business Centre, jutro należy do idei biofilic design, re-use i proptech, a wszystko to w służbie komfortu i dobrostanu pracowników. Najemcy wraz z deweloperami i zarządcami będą tworzyć otoczenie sprzyjające pracownikom, ich dobremu samopoczuciu i rozwojowi.

REKLAMA

Olivia Prime jest biurowcem przyszłości?

Z pewnością pod wieloma względami Olivia Prime jest budynkiem unikalnym. Zupełnie innym, niż większość istniejących do tej pory biurowców w Polsce.

Z czego to wynika?

Przede wszystkim z bezkompromisowego dążenia do kontaktu z naturą. Otwierane okna to już oczywistość. Ten budynek ma 4 rozległe, wspólne tarasy dachowe o zróżnicowanych funkcjach: wypoczynkowy, widokowy i amfiteatralny, 2 duże, prywatne tarasy dachowe, prywatne loggie na każdym piętrze tak, aby w każdym biurze była możliwość wyjścia na dwór. W tym roku budujemy też szereg prywatnych tarasów i galerii, okalających budynek na niższych piętrach. Kontakt z naturą to też hol główny, wypełniony zielenią, podwieszoną nawet pod sufitem oraz takie detale jak drewniane filary fasady, które wyglądają niesamowicie w ultranowoczesnym biurowcu. Hol w trzonie B jest zakomponowany zgodnie z teorią shin-rin-youku, czyli kąpieli leśnych, a windy są całe wyłożone litym drewnem – dosłownie pachnie w nich naturą. Aż trudno w to uwierzyć, ale w tych windach aż się chce głęboko zaczerpnąć powietrza w płuca.

Wreszcie sztuka, budynek jest nią przesycony. Murale na wszystkich holach w części A, ściany zaprojektowane jak obrazy, w holu głównym ekrany – pionowe konstrukcje, które się przesuwają w kilku płaszczyznach. Na części z nich wiszą elektroniczne ekrany, natomiast pozostałe są fantastycznym nośnikiem dla dzieł sztuki, które będziemy regularnie zmieniać.

Sztuka w przewadze?

Tak. W Olivia Prime ściany wewnątrz budynku zdobią murale, których autorem jest Looney, trójmiejski twórca dzieł streetartowych. Prócz nich na ścianach holi mamy panoramy miejskie, które kierunkują odbiorcę nieco w stronę tak zwanej sztuki naiwnej. Całościowo ma to ogromny wpływ na wyjątkowość biurowca.

Sztuka stała się trendem w biurowcach?

Każda firma chce, aby jej biuro się wyróżniało. Naszym zadaniem jest sprawiać, aby szeroko pojęte części wspólne w biurowcu były odzwierciedleniem potrzeb użytkowników, a percepcja tych potrzeb jest zmienna. Doskonale można się o tym przekonać, analizując nasze poszczególne budynki i wykonane w nich aranżacje wnętrz.

Każdy budynek zamyka w sobie pewną ideę?

Doskonale obrazuje to przykład Olivii Tower, której projekt ukierunkowany jest na prestiż. Rozpoczynając projekt wyobrażaliśmy sobie ten budynek jako „świątynię biznesu”. Wnętrze holu głównego jest stosunkowo ciemne, z gwiazdkami – świetlnymi punktami na suficie. Odzwierciedla koncepcję „jeziora nocą”, jest wyjątkowo eleganckie i spokojne.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.