REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Wiwisekcja ducha firmy magicznym składnikiem projektowania biur

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 01 cze 2021 09:06
Wiwisekcja ducha firmy magicznym składnikiem projektowania biur
O współczesnym aranżowaniu biur, potrzebach pracowników i case study Olivii Business Centre opowiada Anna Branicka, architekt Design Anatomy, fot. mat. pras.
Wiwisekcja ducha firmy magicznym składnikiem projektowania biur
Wiwisekcja ducha firmy magicznym składnikiem projektowania biur
Wiwisekcja ducha firmy magicznym składnikiem projektowania biur
Wiwisekcja ducha firmy magicznym składnikiem projektowania biur
Wiwisekcja ducha firmy magicznym składnikiem projektowania biur
Wiwisekcja ducha firmy magicznym składnikiem projektowania biur
Wiwisekcja ducha firmy magicznym składnikiem projektowania biur
Wiwisekcja ducha firmy magicznym składnikiem projektowania biur
Wiwisekcja ducha firmy magicznym składnikiem projektowania biur
Wiwisekcja ducha firmy magicznym składnikiem projektowania biur
Wiwisekcja ducha firmy magicznym składnikiem projektowania biur
Wiwisekcja ducha firmy magicznym składnikiem projektowania biur

Projektowanie biur na przestrzeni ostatnich lat uległo spektakularnym zmianom. Gdy już wydawało się, że trendy łatwo jest przewidzieć, pojawiła się weryfikująca rzeczywistość pandemia. O współczesnym aranżowaniu biur, potrzebach pracowników i case study Olivii Business Centre opowiada Anna Branicka, architekt Design Anatomy.

REKLAMA

Design Anatomy ma w portfolio kilkaset projektów. Jak zmieniało się spojrzenie na biura i biurowce przez ostatnie lata?

Zachodzące w ostatnich latach procesy są bardzo dynamiczne, coraz większa świadomość społeczna powoduje wzrost oczekiwań użytkowników, a te wymuszają zmiany w planowaniu przestrzeni. Odpowiem na przykładzie naszych lokalnych doświadczeń. Dziesięć lat temu, kiedy w Gdańsku ruszyła budowa biurowców klasy A w Olivii Business Centre, receptą na wysokiej klasy biuro był wynajem powierzchni w takim nowoczesnym budynku. Funkcjonalnie zaaranżowane przestronne biura, przeszklone fasady oraz nowoczesne rozwiązania technologiczno-materiałowe gwarantowały niespotykany wcześniej na rynku komfort pracy.

Możliwość pracy w takim miejscu stanowiła nobilitację?

Tak, dlatego centra biznesowe zaczęły się intensywnie rozrastać – coraz wyższe strzeliste szklane bryły, nowoczesne, wnętrza, prestiż i uznanie, marmur i szkło. Biuro z przepięknym panoramicznym widokiem od lat „pnie się w górę”, wymuszając na inwestorach decyzje o budowie coraz wyższych budynków, poszukiwaniu coraz odważniejszych i nieszablonowych rozwiązań. Ten wyścig będzie trwał nadal, w końcu każdy metr kwadratowy powierzchni pod zabudowę jest coraz bardziej cenny i trzeba jak najlepiej go wykorzystać. A skoro mowa o dobrym wykorzystaniu to na przestrzeni ostatnich lat widać ogromne zmiany w sferze myślenia i przygotowania inwestycji. Na plan pierwszy wysuwa się ekologia.  Już nie liczy się przepych, ale świadome, zrównoważone wykorzystanie zasobów w trakcie całego cyklu życia obiektu. Zwracamy się z szacunkiem do natury, którą w pogoni za postępem cywilizacyjnym mocno zaniedbaliśmy, bo zdajemy sobie sprawę, że tylko w ten sposób możemy zadbać o dobrostan człowieka.

Chodzi o pracownika biur?

Człowieka ogólnie. Natomiast odnosząc się do biura, pamiętajmy, że tu również pracownik jest kluczem do sukcesu. Centra biznesowe to nie budynki to przede wszystkim ludzie. Inteligentne zarządzanie koncentruje się nie tylko na świadczeniu efektywnej i profesjonalnej obsługi technicznej, lecz zapewniając szeroko pojęty well-being, wspiera i kreuje budowanie świadomej społeczności. To w końcu dziesiątki tysięcy użytkowników, od ich sposobu eksploatacji przestrzeni zależy jej jakość. Nie wszyscy ludzie są skłonni dbać o coś, z czego korzystają, ale jeśli poczują się członkami mądrej społeczności, to ich światopogląd ma szansę się zmienić i przenosić się na inne obszary aktywności.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.