REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Współpraca architektów i producentów powinna mieć mocne fundamenty

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 12 paź 2021 09:20
Współpraca architektów i producentów powinna mieć mocne fundamenty
Magda Skibka, PLN Design Group, fot. mat. pras.

Nie od dziś wiadomo, że za sukcesem projektu stoi nie tylko trafność proponowanych rozwiązań i zadowolenie klienta, ale również... udana współpraca na linii architekt-producent. Jak udoskonalić newralgiczne elementy dialogu? Jakich narzędzi używać? O tym porozmawialiśmy z Magdą Skibką, PLN Design Group.

REKLAMA

Jak na dziś dzień wygląda współpraca między architektami a producentami? Jest coraz lepiej, czy relacja pozostawia wiele do życzenia?

Na przestrzeni ostatnich kilku lat wiele się zmieniło. Dziś współpraca na linii architekt-producent jest wielowymiarowa. Kiedyś opierała się na rabatach za wykorzystanie konkretnego produktu w projekcie. Dziś firmy są otwarte na współpracę z architektami na wielu płaszczyznach – doradczej, trendseterskiej, czy projektowej. A idąc o krok dalej – architekci stają się ambasadorami marek, czy konkretnych kolekcji. Relacje, jakie firmy budują z architektami są już bardziej świadome i trwałe.

Obserwując branżę - widzę również firmy, które nie mają strategii. Działają na zasadzie „tu i teraz”. Brakuje im mocnego fundamentu, podstaw a już mają wymyślony szereg inicjatyw dla architekta. To może być zgubne, a jak wiemy  pierwsze wrażenie jest tylko raz. Później znacznie trudniej nawiązać partnerskie relacje.

Które punkty współpracy stanowią najbardziej newralgiczny element?

Nie będzie tajemnicą, jeśli powiem, że prowizja. Zwłaszcza przy realizacjach z obszaru HoReCa, czy office. Są architekci, dla których to jest bardzo ważny element we współpracy z producentem, ale są też tacy, którzy z tego nie korzystają. Wśród producentów jest bardzo podobnie. Nie mnie to oceniać, jednak podczas prawie każdego mojego spotkania z firmą – ten temat jest wywoływany jako pierwszy. Chciałabym natomiast zwrócić uwagę na jeszcze jeden, który coraz częściej z kolei jest wskazywany przez architektów, czyli support ze strony firmy. Jedna osoba – wyznaczona do kontaktu dla architektów, która zna ofertę firmy, ale przede wszystkim jest merytoryczna – ma wiedzę techniczną i może architektowi po prostu pomóc. To jest ogromna wartość po stronie firmy i ku uciesze zapewne wielu architektów – widzę coraz więcej ogłoszeń o pracę na opiekuna architekta np. na LinkedIn.

Jakie rozwiązania mogą pomóc w komunikacji?

Przede wszystkim partnerstwo – to jest podstawa w relacjach architekt – firma. Dobrze poukładana od początku komunikacja może procentować latami. Wspomniałam wcześniej o osobie dedykowanej do kontaktu z architektami – to jest to, co w wielu firmach może pomóc poukładać relacje, czy też nawiązać wiele nowych. Nie musimy inwestować w organizacje drogich eventów, zakup wymyślnych gadżetów. Jedna osoba, która będzie takim wsparciem to w zasadzie już połowa sukcesu.

Warto też współpracować z ekspertami zewnętrznymi, którzy znają branżę, a przede wszystkim mają doświadczenie we współpracy z architektami. Z moim zespołem zaczynamy od podstaw – poukładania tego co mamy, stworzenia całego planu i strategii. Przez cały okres współpracy z firmą doradzamy i monitorujemy, ale realizacja jest po jej stronie, dzięki temu zbuduje nie tylko swoją autentyczność, ale też relacje partnerskie z architektami.

Przykład dobrego dialogu to…?



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.